Welcome!

FunSport ureaza bun venit tuturor pasionatilor de sport ...

We love sport!

Pe FunSport veti gasi cele mai noi stiri din lumea sportului!

FunBlog

Fii la curent cu cele mai noi stiri din lumea mondena,downloadeaza cele mai noi filme, participa la concursurile cu mega premii oferite de echipa noastra!Cu FunBlog nu te vei plictisi niciodata.Intra acum!

Prev Next

A murit Ilie Savu, românul care l-a impresionat pe Hitler

Fostul jucător, antrenor şi preşedinte la clubul "militarilor" şi singurul general "pe bune" din fotbalul românesc a trecut în nefiinţă la vârsta de 90 de ani. Poveştile sale vor dăinui peste timp.

Ilie Savu, unul dintre fondatorii clubului Steaua, a încetat din viaţă în noaptea de luni spre marţi, la vârsta de 90 de ani. Fost jucător, antrenor şi preşedinte la gruparea "militară", Savu şi-a găsit sfârşitul la Spitalului Militar, învins de ciroză. Ilie Savu s-a născut pe 9 ianuarie 1920, în comuna Cornăţelu (judeţul Dâmboviţa), fiind singurul general "pe bune" din fotbalul românesc, câştigându-şi acest statut prin merite militare (spre deosebire de Anghel Iordănescu, Emeric Ienei, Cornel Oţelea sau Cristian Gaţu).

A luptat în al Doilea Război Mondial, i-a cunoscut pe Hitler, pe mareşalul Ion Antonescu, pe Gheorghe Gheorghiu-Dej şi pe Ceauşescu, asistând totodată, din întâmplare, la uciderea lui Armand Călinescu. Despre toate acestea şi multe altele, Savu a povestit mereu cu un farmec aparte.


Nu voia bani, ci să lucreze


Savu a fost foarte activ până în ultima parte a vieţii. A lucrat, până în urmă cu nouă luni, la Comisia de Statistică a LPF. "Am caiete cu toţi jucătorii şi antrenorii. Îi zic «Biblia fotbalului românesc ». Mitică mi-a zis s-o bag pe internet, dar eu nu vreau. I-am zis că asta moare odată cu mine. Îmi dă 1.180 de lei, am jumătate de normă. I-am zis că n-am nevoie de bani, că am şi pensie de 2.400 de lei, ci să fac ceva, fiindcă, dacă stau, mor", ne dezvăluia venerabilul Savu în noiembrie 2009, în ultimul interviu acordat pentru EVZ.

Fostul portar ne-a explicat în ce a constat contribuţia sa la naşterea clubului Steaua şi cum a devenit titular în poarta "roş-albaştrilor": "În 1946, m-au chemat la Bucureşti să ajut la înfiinţarea unui club după model sovietic. Eram ofiţer venit de pe front şi mă pregăteam de însurătoare, la Deva. Am refuzat: «În două spătămâni mă însor. Dacă mă duc, mă opresc ăia acolo». Dar m-am dus, şi apoi m-am şi însurat. La început ne antrenam pe un teren din Ştefan cel Mare! L-am scos din poartă pe Lăzăreanu, care era titularul naţionalei, dar era curvar".

Savu a mai rememorat atunci şi cum dădeau generalii indicaţii tactice în anii ’50: sunau pe un telefon fix care era amplasat sub banca tehnică!

One Response so far.

  1. Anonim says:

    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace.Acum joaca fotbal cu ingerii!